February 20, 2015

kongcikongcikongciniyah!

Hi! It's holiday bro! Haha. It has been such a meaningful holiday for me.
Still ingat my own promise to myself,
to do something. seek something, myself when I'm older.
So, here I am, old enough to stand on my own feet and make my own decisions. Im 20, hella friends!
Haha.
Kekadang bila orang tanya, umur berapa, rasa macam, " eh biar betul aku ni 20 tahun". haha
Apa-apa je la.
So, Rabu dah start holiday, buat cuti sendiri. Haha.
Pagi rabu bangun dengan nervousnya apa semua, haha,
so, bas was at 8.30am. Sat next to a handsome guy. hehe.
I was like a frozen stone. Tak boleh nak tidur.
Dengan tak sedap perutnya. *it has been like almost a week makan lepastu muntah balik*
Segagah mana tak nak tidur, last sekali ,tertidur jugak.
Lepastu tersedar sebab rasa macam kena himpit je tangan ni .
Hmm. Lelaki tu tertidur juga, bila bas belok , dia pun ikut belok. aku ni, dah tertepek kt tingkap. kalau boleh tepek, aku nak tepek kan lagi. last sekali bila aku rasa tak selesa, aku terus bangun buat buat nak betul kan baju ke beg ke dengan harapan lelaki tu faham la kan.
Lepastu, bas tu berhenti dekat 7 perhentian aku rasa.
 setiap perhentian dia berhenti. Aku rasa naik kematu dah ,6 jam kot perjalanan. 6 ke lima jam. sampai Melaka Sentral, kul 2 ptg something. But,
serius tak boleh lupa.
Kat perhentian mana tah, *actually belum sampai lagi perhentian tu, dah nak dekat sampai*
aku rasa macam perut ni serius tak sedap gila. mula nak tahan je, fikir perhentian lepas ni nak turun pergi toilet.
sekali, dekat simpang mana entah, termuntah.
nasib baik ada plastik beli air mineral.
lelaki kt sebelah tu, " awak okay ke tak ni?"
lepastu hulur tisu. ececeh. melting.
lepastu aku pun pergi lah toilet , kumuh kumuh apa semua.
padahal pagi tu aku minum nestum je kot.
nak naik bas tu, fikir dua tiga kali cemana nak tutup muka ni. malu gila.
lepastu ,
lelaki tu tanya, " okay tak? "
aku pun angguk angguk je.
lepastu, scene dia tertidur tu, ulang balik.
aku memang tak boleh nak tidur.
dia turun kt alor gajah sentral.
dia turun je,
aku terus menggeliat.
penat jadi batu kaku oi. haha
Had fun time dekat rumah ayah
First time nampak babiri.
babiri kot. rasanya lah . first time lah tengok orang sembelih kambing, tengok rumah minangkabau pe semua.
part yang sembelih kambing tu aku tak tengok sangat pun, sebab aku rasa mcm tak sampai hati je.
haha.
lagipun aku bukannya makan pun daging.
jadi aku hanya duduk melangok layan tv
esoknya, pepagi buta ayah hantar nasi goreng dengan telur.
aku bukan nya jenis makan nasi ni.
dah agak dah kena paksa makan.
lepastu tengahari ayah hantar lagi nasi ayam.
ayah tanya dah makan belum nasi goreng. aku jawab je lah dah.
lepastu ayah pergi kerja balik.
lepastu ayah jerit, " adik! makan nasi tu!".
ceh, mcm tetau je aku tak makan lagi.
so aku pun buka la dedua polisterin tu. belah kiri, nasi ayam, belah kanan nasi goreng. last sekali aku makan ayan dengan telur je. nasi tak larat nak makan
.dengan perut tak sihatnya lagi.
kalau pak lang tahu ni aku buang nasi, comfirm kena bedal. pak lang dah la pantang orang buang nasi ke makan tak habis ke.
malam tu, makan lagi.
kali ni sebab pak lang ada, aku bedal je la.
esok pagi muntahhh. hahaha
pagi tadi, ayah cerita cerita. ayah cerita and boleh dengar suara ayah berubah.
sebak.
why ayah cakap pasal mati?
not ready yet.
lepastu ayah teman breakfast.
but, malam first kt rumah ayah, dapat solat jemaah dengan ayah. first time. serius terharu.
finally, doa termakbul. doa sepuluh tahun, termakbul. :)
before departure, ayah hantar sampai kat depan pintu bas.
ayah tunggu je depan bas tu.
sebak pula.
last sekali menangis.
haahahahha
tak boleh nak babai ayah sebab seat belakang sangat. nak babai pun ayah comfirm tak nampak. anak beranak sama je rabun jauh. haha
sampai je kl, boleh jadi tourist guide kt orang thailand ni. nasib baik destinasi sama. so boleh la.
nama dia niah. niah ni excited gila cerita pasal husband dia.
aku pun dengar je la .
nak fahamkan english dia lagi.
dia gelarkan diri dia "me". me married him blablabla. comel comel je.
lepas hantar dia kat stesen dia, aku pergi aeon jap.
teman baby nad lunch.
aku lupa aku bawa beg banyak.
no wonder people stares mcm nak telan. pergi mall mcm nak pergi tbs.
selamba dekk je.
kisah pulak akuu. hahah
Tunggu baby nad ni macam tunggu buah rambutan gugur.
aku dah la nak terkucil.
biasalah, jumpa baby nad, comfirm cerita pasal kerja kerja kerja.
haha
kelakar je baby nad cerita pasal kelas dia tu.
lepastu, sampai rumah pukul 4.
beli kan ibu rojak dulu. baru balik.
lepastu, balik rumah je terbongkang.
hahaha.
sakit perut lagi ni.
kenapalah perut aku ni
problem tul.
anyway,
Isha dengan Harith pergi holiday overseas.
aish, menangis aku.
Ana pun balik kg, kalau tak boleh food hunting . hmmm.
bawa diri aku kali. totally bawa diri.
makan hati.
hahaahahahaha
kbye

No comments: