November 28, 2013

CERITA HARI INI. #CERITACERITALAAAAA

Harini , 27 November 2013 merupakan hari mengundi ketua mpp Uitm Jengka. Malam tadi ada kempen manifesto untuk calon-calon . Dari pukul 8 sampai pukul 11 malam. Katanya dapat kupon. Kupon ni kena kumpul paling minimum pun 12 keping. Kalau dapat 12 keping or lebih, boleh ada jaminan dapat tinggal dalam UiTM untuk semester depan. Aku pun pergi juga malam tadi dengan roomates aku & Sardin's . mula- mula duduk jauh sikit dari Sardin,S, dengan Ummi. Kitorang yang lain (Nani, Bella, aku) duduk kat depan sikit sebab kitorang awal sikit gerak. Bosan duduk depan. So, kitorang pindah duduk belakang. Lepas tu, memekak kat belakang. Kesian ummi , demam-demam un dia datang juga sebabnya dia nak dapatkan kupon . Tapi yang kelakarnya, kitorang tak dapat pun kupon tu. Maybe dapat tapi lambat , tapi yang kitorang tahu, sekarang ni kitorang tka dapat lagi la kupon tu. Pastu tadi, pukul 2.30 ptg kitorang gerak g dataran. Nak sambut konvoi diraja. Ada yang dari johor dengan pahang. Mostly pahang la.. mula-mula tu , ajak bella. Kalau tak, aku g sorang la .. bella ikut je aku. Pastu aku tanya Nani, nani nak pergi. Akhirnya, kitorang bertiga je pergi. Ummi, S dengan Sardin tak pergi. Ummi demam. Dia tak larat. S jaga roomates dia yang demam.. Sardin aku tak tau kenapa dia tak pergi. Mungkin dia malas. Sangat penatnya pun pergi tadi. Panas giler kot. Panas terik. Hingus aku pun cair. Asyik nak meleleh je. Aku ni dah la pantang kena panas, kang pening la ape la. Mata perit pulak tadi. Macam nak nangis un ade. Hahaha..
selepas jauh perjalanan dari dorm ke dataran tu, sampai-sampai je ade la yang suruh cepat sikit jalan la ape la. Aku pantang betul orang yang kabut ni nak suruh cepat la ape la. Aku sepak karang.
Heheh.
Dah sampai kat dataran tu, bukan ada apa. Tengok je konvoi tu masuk uitm. Lepas tu dah. Itu je. Lepas tu, kitorang kena tunggu dekat dataran tu sebab nak arak konvoi tu keluar uitm. Masa tu la.... jeng jeng jeng, nampak la dari jarak dekat mereka-mereka manusia insan yang bawa motorbike gedabak tu... lepas tu nampak de polis -polis konvoi tu.. teringat kat Mimi..



ni ade sedikit video yang bosan ( video konvoi) untuk tatapan semuaa.
heheh


No comments: